FANDOM

Mitropolia Ortodoxă de Milano şi Aquilea, condusă de ÎPS Evloghie, Arhiepiscop şi Mitropolit. La origini, această Biserică a aparţinut de Sinodul Vechilor Calendarişti Greci (Biserica Ortodoxă de Stil Vechi din Grecia),[1] condus de ÎPS Auxentios, care în 1984 i-a acordat autonomia.[2] ÎPS Auxentios şi sinodul său a fost recunoscut de ruşii din exil, Russian Orthodox Church Abroad, recent reîncadraţi în Biserica Rusă "oficială“, fără impedimente canonice.[2]

Comunitatea română Edit

După 1990, datorită numărului mare de emigranţi, şi Sinodul de la Milano şi-a organizat parohii în care se slujeşte în româneşte.[2] Profitând de necesitatea absolut stringentă şi de faptul că Patriarhia Română nu a putut organiza parohii în toate colţurile Italiei, Mitropolia de Milano a preluat iniţiativa.[2]

Aşa se face că astăzi după Patriarhia Română, în Italia cel mai mare număr de credincioşi îl are Sinodul milanez.[2]

Înalt Prea Sfinţitul Arhiepiscop De Somdrio şi Vercelui din cadrul Mitropoliei Ortodoxe de Milano şi Aquileia - Italia, ÎPS Onufrie Pop (Olivian Pop), tipărește revista "Hrană pentru suflet".[2][3] Onufrie Pop, originar din Rodna, fost stareţ la Mănăstirea "Izvorul Miron" Româneşti (Timiş), dar şi capelan ortodox la Penitenciarul Găeşti, protosinghelul Olivian Pop a trecut, la 1 aprilie 2006, sub jurisdicţia Patriarhatului de Kiev.[2] După stabilirea în Italia, la 15 iunie 2008 primeşte la cerere binecuvântarea de ieşire din eparhie stabilindu-se în cadrul Mitropoliei Ortodoxe Autonome de Aquileia şi Milano.[2]

Note Edit

  1. http://octavianrodna.ro/noutati/istoric/
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 2,6 2,7 Mitropolia de Milano şi românii preacuvioşi, 26 iunie 2011, Florian Bichir, Evenimentul zilei, accesat la 28 octombrie 2016
  3. Un român este misionarul lui Hristos în Italia, 10 decembrie 2011, Gheorghe Papanace, Evenimentul zilei, accesat la 28 octombrie 2016

Legături externe Edit

Grupări (v)
(Listă de grupări spirituale) — ELTA * MISA * Fii luminii * Copiii Soarelui * Casa Desanka * Misiunea Astrală "România"
Biserici Ortodoxe: BOR * Biserica Ortodoxă Secretă * Mitropolia Autonomă * Mitropolia Moldovlahiei * Mitropolia Ortodoxă de Milano şi Aquilea * Secta Vidrenilor